Lars Sætre

Professor i allmenn litteraturvitskap

Professor of Comparative Literature

 

 

Allmenn litteraturvitskap,

Institutt for Lingvistiske, Litterære og Estetiske Studiar (LLE),

Universitetet i Bergen

 

Comparative Literature,

Department of Linguistic, Literary and Aesthetic Studies (LLE),

University of Bergen, Norway

 

Visiting Address:
Sydnesplass 7, HF-Building, Room 282, N-5007 Bergen, Norway

Postal Address:
P.O. Box 7800, N-5020 Bergen, Norway

 

Tel.: Office: (+47) 55 58 23 93 // Cell: (+47) 958 23232 //

Fax: (+47) 55 58 96 60

 

E-mail:
lars.saetre@uib.no                                                            CV

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utdanning / Forskingsopphald // Academic Training / Research Stays Overseas

 

 

Universitetet i Bergen (Allmenn litteraturvitskap; Engelsk; Tysk), Mag.art., 1987

Stanford University, California 1988-1989

University of Washington, Seattle 1998

University of Washington, Seattle 2008

University of Washington, Seattle 2010

University of Washington, Seattle 2014

 

 

Verv // Scholarly Leaderships
and Appointments
 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Leiar av / Research Leader for det inter-estetiske og internasjonale prosjektet “Text, Action and Space (TAS). Performative Language and Topographical Patterns as Converging Areas in Modern Drama, Prose Fiction and Film. An Inter-Disciplinary Approach to Literary and Cultural Studies” (2006–2018 and beyond/continuing)
  • Research Leader, individual contributor, main and co-editor of three TAS inter-aesthetic and international research anthologies: Exploring Textual Action (2010); Exploring Text and Emotions (2014); and Exploring Text, Media, and Memory (2017/2018); all at Aarhus University Press (AUP).
  • Organiser of and scholarly-faculty tutor and commentator at Norw. national PhD-researcher-training school TBLR and ESSCS: European Summer School in Cultural Studies' joint international PhD-researcher training Summer School in Bergen (14th-18th August), entitled "Living Together: Barthes, with Agamben and Derrida", 2017 (40 participants).
  • Nasjonalt styremedlem av “Nasjonal forskerskole Tekst, bilde, lyd, rom (TBLR) – Fortolkning og teoriutveksling” (UiB, UiA, NTNU, UiT, UiS, UiO – 2009–>)
  • Leiar av “Nasjonal forskerskole Tekst, bilde, lyd, rom (TBLR) – Fortolkning og teoriutveksling” (UiB, UiA, NTNU, UiT, UiS – 2009–2012)
  • Leiar av Forskerskolen for estetiske fag/UiB “Tekst, bilde, lyd, rom (TBLR/B)” (2006–2012)
  • Medl. av Univ. i Bergen (Forskingsavdelinga) sitt Forskerskolelederforum (2009–2012;)
  • Programstyrar, Bachelorprogrammet i litteraturstudier, HF, UiB (V2004-H2008, H2010-H2011)
  • Seksjonsleiar, Seksjon for allmenn litteraturvitskap (SAL), LiLi, UiB (V2003-sept.2003; nov. 2004-jan. 2006)
  • Medl. av Forskingsutvalet ved Det historisk-filosofiske fakultet (2005-2008)
  • HFs koordinator og styremedlem i Nasjonal forskerskole "Tekst, bilde, lyd, rom (TBLR) - Fortolkning og teoriutveksling " (UiB, UiA, NTNU, UiT – 2005-2008)
  • Medlem av Reorganiseringsutvalet ved Det historisk-filosofiske fakultet (HF) for ny instituttstruktur – 2005-2007
  • Medl. av HFs Styringsgruppe for forskarutdanning (2008–2012)
  • Medl. av HFs Utval for Implementering av UiBs Handlingsplan for forskarutdanning (2009–2011;)
  • Medl. av HFs Startkomité for dr.gradskandidatar (2005-2010)
  • Medl. av HFs Komité for 1. semesterstudiar (2005–2009)
  • Chair and Scholarly Organizer (with Ellen Mortensen) of the University of Bergen's comprehensive Holberg Prize Symposium with 2004 Holberg Prize Laureate, Professor Julia Kristeva (Paris 7–Denis Diderot), and Prof. Atle Kittang (University of Bergen); Prof. John Fletcher (University of Warwick); Prof. Kelly Oliver (Vanderbilt University); Prof. Sara Beardsworth (Southern Illinois University); and Prof. Iréne Matthis (International Psychoanalytic Association); University of Bergen, Norway, 2nd December 2004.
  • HFs representant i ExPhil-komitéen under Rådet for 1. semester-studiar, UiB (V2002-V2004)
  • Medl. av HFs komité for ExPhil (V2002-V2004)
  • Prodekanus for utdanning / Vice Dean for Scholarly Training; Det historisk-filosofiske fakultet / Faculty of Arts, Universitetet i Bergen, 2002
  • Varamedl. Kollegierådet, UiB, V2002
  • Medlem av Styringsgruppa for prosj. "Moderne norsk dramatikk" (2004–2007)
  • Ekstern tilsynssensor i Allmenn litteraturvitskap under Det historisk-filosofiske fakultet ved Universitetet i Oslo 2004-2011
  • Medlem av Nasjonalt referansepanel for bokstavkarakterar i Allmenn litteraturvitskap under Universitets- og høgkolerådet og Nasjonalt fakultetsmøte (2004-2006)
  • Modul-leiar, 'Lesekunst' (NRK, og UiB, UiO, NTNU, UiT)
  • Kontaktperson for mastergrad, Allmenn litteraturvitskap – SAL/LiLi
  • Varamedlem til Styret for Skrivekunstakademiet i Hordaland (1999-2002)
  • Medlem av Redaksjonsrådet for EDDA (1996-2000)
  • Varamedlem til Styret for Nordisk forening for litteraturforskning (1996-2001)
  • Medl. av Komitéen for etter- og vidareutdanning (EVU) under Det historisk-filosofiske fakultet (1996-2001)
  • Varamedlem til Styret for Det historisk-filosofiske fakultet (1996-2001)
  • Medlem i/leiar for ei rekkje bedømmings-/sakkyndig-komitéar (prosjekt, professoropprykk, mellomstillingar, stipend, konsulentar, m.v., 1993-2008)
  • Seksjonsleiar ved Seksjon for allmenn litteraturvitskap (1995-1997)
  • Visestyrar ved Litteraturvitskapleg institutt (1993-1995)
  • Vitskapleg leiar for grunnfags-, mellomfags- og hovudfags-undervisning i Allmenn litteraturvitskap ved Folkeuniversitetet Sola (1992-2002)
  • Litteraturvitskapleg institutt sin kontaktperson for mellomfag i Allmenn litteraturvitskap, Universitetet i Bergen (1991-1996)
  • Medlem av Forskingsutvalet ved Det historisk-filosofiske fakultet (1990)
  • Varamedlem til Rådet for Det historisk-filosofiske fakultet (1990)

 

  • DOKTORGRADS-RETTLEIING // DOCTORAL ADVISEMENT AND SUPERVISING/TUTORING:

  • KYLE ANDREW KORYNTA (Jon Fosse in the Light and Shadow of Ibsen: Writing Styles, Affect, and Reception); disputas University of Washington, Seattle, July 2012.

  • MERETE SÆBØ TORVANGER (Det dramatisk tredje: Mental-estetisk analyse- og tolkningssannhet. Nathalie Sarrautes Le Mensonge og Sarah Kanes 4.48 Psychosis i lys av Wilfred R. Bions tenkning); disputas Universitetet i Bergen, april 2012.

  • MERETHE FLATSETH (Førende forestillinger i fosterpolitikken. En metafor- og diskursanalyse av hvordan kvinne, foster og abort blir konstituert i Stortingsdebatter om abort og fosterdiagnostikk); disputas Universitetet i Bergen, august 2009.

  • KARI JEGERSTEDT (Angela Carter leser Freud. Allegorien og parodien som kritiske lesestrategier i The Passion of New Eve); disputas Universitetet i Bergen, februar 2008.

  • INGRID NIELSEN (‘Mir wuchs Zinn in die Hand’. Studier i Paul Celans poetiske manøvre); disputas Universitetet i Bergen, mai 2004.

  • CHRISTINE HAMM (Medlidenhet og melodrama. Amalie Skrams litteraturkritikk og ekteskapsromaner); disputas Universitetet i Bergen, juni 2002.

  • Medlem av ei rekke sakkyndigkomitéar for vitskapsteoretiske innlegg for dr.art.- og ph.d.-graden (Kolbjørnsen, Tveito, Hamm, Nielsen, Markussen, Sæbø Torvanger, Strand); medlem av bedømmings- og sakkyndigkomité for doktorgraden (Markussen, disputas nov. 2001).

  • Rettleiar // Supervisor av eit 100-tals skriftlege kapittel // papers for ph.d.-graden i eigenskap av veiledar, leiar av og styremedlem i den nasjonale hhv. UiB-lokale ph.d.-forskarutdanningsskolen TBLR (Tekst Bilde Lyd Rom // Text Image Sound Space) (2004–2018 og vidare).

  • Vitskapleg arrangør // Scholarly Organiser av, og veiledar i eit 10-tals ph.d.-forskarutdanningskurs i inter-estetiske litterære og kunstfaglege disisplinar, i Norge (UiBergen; UiOslo; UiTromsø) og lagt til utlandet (Det norske institutt/Roma; Humboldt/Berlin; CUNP/Paris; Ludwig-Maximilian/München; Manhattan/New York City; etc.), i eigenskap av leiar av hhv. styremedlem i den nasjonale ph.d.-forskarutdanningsskolen TBLR (Tekst Bilde Lyd Rom // Text Image Sound Space) (2004–2018 og vidare).

  • SEINASTE MASTERGRADSRETTLEIINGAR //
    MOST RECENTLY SUPERVISED MASTER DEGREE THESES:


  • MARTE RAMSTAD: Litteraturens virkelighet: Om Arv og miljø som virkelighetsskapende roman; University of Bergen, December 2018.

  • EMMA HELENE HEGGDAL: Erfaringen av det umulige. En teoretisk studie av apostrofisk performativitet med lesninger av seks dikt av Tor Ulven; University of Bergen, June 2017.

  • MAREN KLEPPEN: Om å forholde seg til det stumme. Noen mulighetsvilkår for og konsekvenser av Susans spørsmål og Fridays stumhet i J.M. Coetzees Foe; University of Bergen, June 2017.

  • KIRSTINE MARIE RIIS-WESTERGAARD: Dødens og mørkets stemme hos Josefine Klougart; University of Bergen, June 2017.

  • KATHINKA STELLBERG: Mellomrommet. Rommet mellom tekst og handling. En romlig lesning og sammenligning av Jon Fosses parallellverk Naustet (1989) og Vakkert (2001); University of Bergen, June 2017.

  • Forskingsinteresser //
    Research Interests

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    • Litteratur, kreativitet, meining (formalisme, strukturalisme, poststrukturalisme, psykosemiotikk, resepsjons- og Wirkungs-teori, litteraturfenomenologi; vitskapsteoretisk og interpretativt)
    • Litteraturhistoriografiske og historiefilosofiske problem (litteratur- og vitskapshistorisk, vitskapsteoretisk og epistemologisk)
    • Litteratur og negasjon (litteraturfilosofi, dekonstruksjon, psykoanalytiske emne, teoretisk og interpretativt om antropologiske grunnvilkår)
    • Moderne og postmoderne perspektiv (kritisk teori)
    • Poetikk, retorikk, estetikk, tekstteori, moderne hermeneutikk
    • Affektive, biografiske og topografiske figurasjonar; performativitet
    • Dramatikk og modernitet
    • Inter-estetiske / tverrfaglege studiar (fiksjonsprosa; dramatikk; film; visuell kultur; lyrikk; media; kritisk teori; litteraturfilosofi; essayistikk; litterarturhistoriografi)
    • Litteraturvitskapleg / språkfilosofisk og formidlande kommentarverksemd
    • Litteraturvitskapleg omsetjing
    • Anvendt: Nærlesingar av prosafiksjon, narrative, dramatiske, lyriske, essayistiske og filosofiske tekstar

       

       

    •  

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

     

     

    Prosjekt // Projects

     

     

     

     

     

     

    • “Tarjei Vesaas si prosadikting 1946-1957”: ‘Heilskap og forsvinning’
    • “Topografiar. Topos, pathos, logos – figurar av erkjenning i det modernes prosafiksjon (m.a. Hillis Miller, Lukács, Felman, Adorno)”
    • “Moderne dramatikk; teoretisk (historie-filosofisk; fenomenologisk; post-fenomenologisk) og interpretativt”: 'Den dramatiske ytringen'; ‘Form og materiale i moderne dramatikk – seinmoderne drama-poetikk (Erling Kittelsen, Jon Fosse, Marguerite Duras, Sarah Kane, Lene Therese Teigen, Line Knutzon, Don DeLillo)’
    • “Text, Action and Space (TAS). Performative Language and Topographical Patterns as Converging Areas in Modern Drama, Prose Fiction and Film. An Inter-Disciplinary Approach to Literary and Cultural Studies”
    • Comparative readings in modern and late modern drama and prose fiction

       

       

       

       

       

       

       

       

     

     

    Rettleiing //
    Advisements and Supervisions

     

     

     

    • Primært innanfor forskingsinteressene

     

    Utvalde publikasjonar //
    Selected Publications

     

     

     

    • Exploring Text, Media, and Memory, ed. by Lars Sætre, Patrizia Lombardo, and Sara Tanderup Linkis, Aarhus: Aarhus University Press, 2017/2018. (570 pp.; ISBN 978 87 7184 387 3).
    • “Media, Memory, and Meaning in Narrative Art: Trauma in Renate Dorrestein’s Novel A Heart of Stone”, in Lars Sætre et al. (eds.): Exploring Text, Media, and Memory, Aarhus: Aarhus University Press, 2017/2018, pp. 195-220.
    • “Text, Media, and Memory” (with P. Lombardo, and S. Tanderup Linkis), in Lars Sætre et al. (eds.): Exploring Text, Media, and Memory, Aarhus: Aarhus University Press, 2017/2018, pp. 9-34.
    • “Landskap og sansing i romankunsten – Jon Fosse: Naustet (1989). Rørsla frå innestengt til utfriande: Den litteraturspråklege hending som forsonande kraft” (Keynote). Senioruniversitetet Åsane, Bergen, 10. februar 2015.
    • “Actional Vicissitudes of Trauma: Dorrestein’s A Heart of Stone” (Keynote). – At: ‘Potentials and Limitations of Narrative in Medicine and Health Care’; Organisers: Nordic Network for Studies in Narrativity and Medicine & Norwegian Network on Narrative and Health Care. Research and Scholarly Conference; Helse Bergen, at Betanien Sykehus, Bergen, 2. November, 2015.
    • “Litteraturvitskap og dei andre estetiske faga: Grunnlaget og mulighetsvilkåra for tverrestetiske møteplassar og forskarskolesamarbeid” (Keynote). ‘Forskarutdanninga og institutta’: Forskarutdanningskonferansen ved LLE, Humanistisk fakultet, Universitetet i Bergen, 3. mars, 2015.
    • Exploring Text and Emotions, ed. by Lars Sætre, Patrizia Lombardo, and Julien Zanetta, Aarhus: Aarhus University Press, 2014. (449 pp.; ISBN 978 87 7934 558 4)
    • “Text and Emotions” (with P. Lombardo and J. Zanetta), in Lars Sætre et al. (eds.): Exploring Text and Emotions, Aarhus: Aarhus University Press, 2014, pp. 9-31.
    • “Topography, Sense and Emotion: The Alterity of Textual Action in Jon Fosse”, in Lars Sætre et al. (eds.): Exploring Text and Emotions, Aarhus: Aarhus University Press, 2014, pp. 119-150.
    • “Affects and Emotions in Modern Fiction, Drama, Film, and the Arts – An Intersection Between Aesthetics and Knowledge: On creative affectivity in the performative power of textual action and topographical space; in the novelty of authors and artists; in philosophical thought; and in culture, community, and history”. Keynote invited by Aarhus University Press and Aarhus University (Dept. of Aesthetics and Communication), Aarhus, 21.februar 2014.
    • Walter Benjamin: “Om språk generelt og om språket til mennesket”, scholarly transl. by Lars Sætre. [“Über Sprache überhaupt und über die Sprache des Menschen” (1916).] In: Walter Benjamin. Skrifter i utvalg, Bd. II, ed. by Arild Linneberg, Oslo: Vidarforlaget/Bokklubbens Kulturbibliotek, 2014, pp. 309-326.
    • Walter Benjamin: “Læren om det som likner”, scholarly transl. by Lars Sætre. [“Lehre vom Ähnlichen” (1933).] In: Walter Benjamin. Skrifter i utvalg, Bd. I, ed. by Arild Linneberg, Oslo: Vidarforlaget/Bokklubbens Kulturbibliotek, 2014, pp. 356-362.
    • Exploring Textual Action, ed. by Lars Sætre, Patrizia Lombardo, and Anders M. Gullestad, Aarhus: Aarhus University Press, 2010. (439 pp.; ISBN 978 87 7934 4600)
    • “Powering Textual Action: Duras’ Space in Véra Baxter ou Les Plages de l'Atlantique”, in Lars Sætre et al. (eds.): Exploring Textual Action, Aarhus: Aarhus University Press, 2010, pp. 83-121.
    • “Preface: Exploring Textual Action" (with P. Lombardo and A. M. Gullestad), in Lars Sætre et al. (eds.): Exploring Textual Action, Aarhus: Aarhus University Press, 2010, pp. 7-27.
    • “The Topographical Sublime. Space and textual action in Jon Fosse’s fiction and dramatic art”, in TAS Pre-Publication Pool (SASS-Madison, WI), 20 pp., Bergen 2009.
    • “Den imaginerte-fraserte teksthandling: Bilettenkingas estetisk-politiske kraft hos Jacques Rancière”, Allmenn litteraturvitskap, Universitetetet i Bergen, 2008 (21 pp., til publ.)
    • “Duras’s Space: Agatha (1981)”, in TAS Pre-Publication Pool, 2nd TAS Workshop, Bergen, June 2007 (14 pp.; for publ.)
    • “Concentration and Expansion: The performative shaping of topographical space, with a view to ideology”, in TAS Pre-Publication Pool, 1stTAS Workshop, Paris, Nov. 2006 (16 pp.; for publ.)
    • “Hending og rom”, in Atrium 4/2006, Bergen, pp. 42-43.
    • “Kroppens krise – Kunstens kraft. Skapande interpolering i Lene Therese Teigens seinborgarlege familiesørgespel”, in Prosopopeia 3-4/2005, Bergen, 2005, pp. 41-52.
    • “Vendt bort, avventande. Om minnets fascinasjonskritiske at, og Savannah Bay av Marguerite Duras”, i Britt Andersen og Knut Ove Eliassen (red.), Maskepi og maskerade. Festskrift til Hans Erik Aarset, Trondheim: Tapir Akademisk Forlag, 2005, pp. 155-168.
    • “Dramatic Meaning – And Beyond: Jon Fosse's Late Modernity in Autumn Dream”, i Gunnar Foss (red.), I skriftas lys og teatersalens mørke. Ein antologi om Ibsen og Fosse, Kristiansand: Høgskoleforlaget/Norwegian Academic Press, 2005, pp. 177-198.
    • “ ‘Wie die Dichter es tun’. Formspråk, ideologi og materialitet i Jon Fosses Ein sommars dag”, i Drude von der Fehr og Jorunn Hareide (red.), Tendensar i moderne norsk dramatikk, Oslo: Det Norske Samlaget, 2004, pp. 249-272.
    • “Dramaperspektiv. Det moderne som oppgåve i På himmelen av Erling Kittelsen”, i Drude von der Fehr og Jorunn Hareide (red.), Tendensar i moderne norsk dramatikk, Oslo: Det Norske Samlaget, 2004, pp. 275-292.
    • “ ‘A terror glimpsed’? ”, i Norsklæreren 1/2003, Landslaget for norskundervisning, Oslo, 2003, pp. 59-64.
    • “I staden for død – i staden for guddom: Ande, røyster, lys og ord i Jon Fosses roman Morgon og kveld”, i EDDA 2/2002, Oslo: Universitetsforlaget, 2002, pp. 217-226.
    • “Wolfgang Iser: ‘The Reading Process: A Phenomenological Approach’ (1972)”, in Lesekunst, Modul 4 (http://lesekunst.no/), UiB, UiO, NTNU, UiT + NRK, 2002.
    • “Paul Ricœur: ‘Hvad er en tekst? Forklare og forstå’ (1970)”, in Lesekunst, Modul 4 (http://lesekunst.no/), UiB, UiO, NTNU, UiT + NRK, 2002.
    • “ ‘Ordsvarte stumtalar’. Litteratur og språk”, med Arild Linneberg, Lars Sætre, Jo Eggen, Elisabeth Skjervum Hole, Tilman Hartenstein; Program 10:16 i Lesekunst, NRK/P2, 5. november 2002, og på www.nrk.no/lesekunst/
    • “Språk, angst, innsikt. Novella ‘Fall’ (1952) av Tarjei Vesaas”, i Steinar Gimnes (red.), Kunstens fortrolling. Nylesingar av Tarjei Vesaas' forfattarskap, Oslo: LNU/Cappelen Akademisk Forlag, 2002, pp. 83-101.
    • “On the Terms of Words: Masks of a Christian Life” (on Jon Fosse), in Scandinavica, Vol. 40 No. 2 (November 2001), Norwich: Norvik Press, 2001, ss. 285-299.
    • “Modernitet og heimløyse. Det moderne dramaets ironi: Form og tematikk i Namnet av Jon Fosse”, i Norsk Litterær Årbok 2001, red. Hans H. Skei/Einar Vannebo, Oslo: Det Norske Samlaget, 2001, pp. 149-178.
    • “Dramaets ludiske optikk. På himmelen og Erling Kittelsen”, i Agora 2-3/2001, red. Frode Helland, Oslo: Aschehoug, 2001, pp. 202-217.
    • “Dramaperspektiv: Det moderne som oppgåve hos Erling Kittelsen”, i Prosopopeia 1/2001, red. Gaute Wahl, Bergen, 2001, pp. 36-43.
    • “Dramatic Form and Meaning in Jon Fosse – with a special focus on The Name (1995)” (inkl. oversyn over Fosses samla dramatiske produksjon), til publisering etter ‘The Jon Fosse Colloquium’, red. Eirik Stubø, Hege Randi Tørressen et al., Oslo: The National Theatre, 2002--.
    • “Moderne Obdachlosigkeit. Ironie des modernen Dramas: Form und Thematik in Jon Fosses Der Name”, til publ. i Genève, 2016––.
    • “Det serielle univers (Speculum litterale). Novella ‘Naken’ av Tarjei Vesaas”, i Paal Bjørby et al. (red.), Eit ord – ein stein. Studiar i nynorsk skriftliv, Øvre Ervik: Alvheim & Eide, 2000, pp. 251-266.
    • “Estetikk og historisitet. Moderne og postmoderne nok ein gong”, i Anne Marie Uberg et al. (red.), Mosaikker, Tromsø-studier i litteratur 7, Tromsø, 1996, pp. 229-234.
    • “Hermann August Korff og romantikken”, i Kittang/Stegane (red.), Ord om ordkunst, Bergen, 1995, pp. 184-208.
    • “Meiningsfylde og substitusjon i Jan van Huysums Blomsterstykke av Henrik Wergeland”, i Perifraser, red. Lars Sætre, Litteraturvitenskapelig inst., Bergen, 1995, pp. 241-276.
    • “ ‘– Innbilling har du gjort.’ Fuglane (1957) av Tarjei Vesaas som desillusjonsroman”, i FJERNORD - Nordisk grunnfag som fjernundervisning, Audiogram nr 22, Univisjon/Nordisk institutt, Universitetet i Bergen, Bergen, 1993.
    • “Heilskap og forsvinning. Lesing og andre kunnskapsteoretiske problem i Michel Foucaults Klinikkens fødsel”. In: Gisle Selnes et al. (red.), Fortellingens retorikk, Kulturtekster 2, Senter for europeiske kulturstudier, Bergen, 1993, pp. 102-135.
    • “Liv til tekst. Andlet i skaping og oppløysing”, i Siri Meyer (red.), Jeg? Refleksjoner over tekst, bilde og individ, Kulturtekster 1, Senter for europeiske kulturstudier, Bergen, 1993, pp. 85-113.
    • “Mellom ord og bilde. Sigrid Weigels mater/ialistiske tekstteori”, i Agora 1/1993, Oslo, 1993, pp. 115-139.
    • “’Lukket åpen’. Stoffliga grepp i Erling Kittelsens författarskap”, i café Existens. Tidskrift för nordisk litteratur 2/1992, nr. 54, Hamburgsund/Uddevalla, 1992, pp. 40-51.
    • Theodor W. Adorno: “Forsoning under tvang. Om Georg Lukács: Wider den missverstandenen Realismus (“Imot den misforståtte realismen”)”, scholarly transl. by Lars Sætre. [“Erpresste Versöhnung. Über Georg Lukács: Wider den missverstandenen Realismus” (1961)”.] In: Notar til litteraturen, ed. by Arild Linneberg, Oslo: Det Norske Samlaget, 1992, pp.106-137.
    • “Teksten historie”, i EDDA 3/1991, Oslo-Bergen-Tromsø, 1991, pp. 273-276.
    • Peter Szondi: “Det moderne dramaets teori”, scholarly transl. by Lars Sætre. [Theorie des modernen Dramas (1880-1950). 1956/1963. 9-31; 74-82.] In: Moderne litteraturteori. En antologi, ed. by Kittang, Atle, Arild Linneberg, Arne Melberg, and Hans H. Skei, Oslo: Universitetsforlaget/Norwegian University Press, 1991, pp . 149-170.
    • “Det filosofiske karneval (Epistemologiske allegorier – bruddstykker av en ny vitenskapsfilosofisk poetikk)”, saman med Arild Linneberg, i Torben Brostrøm et al. (red.), Nordisk fantasi. En essaysamling, Viborg, 1990, pp. 141-167.
    • “Verdiproblemets aktualitet i teorihistorisk lys”, i EDDA 3/1990, Oslo-Bergen-Tromsø: Universitetsforlaget, 1990, pp. 265-272.
    • Christa Bürger: “Når kunsten blir borte. Den amerikanske debatten om det postmoderne”, scholarly transl. by Lars Sætre. [“Das Verschwinden der Kunst. Die Postmoderne-Debatte in den USA (1987)”]. In: EDDA, No. 3, Vol. 1990, Oslo: Universitetsforlaget/Norwegian Univsersity Press, 1990, pp. 195-298.
    • “Intensjonalitet som problem i Jan Mukarovskys litterære estetikk”, i EDDA 4/1989, Oslo-Bergen-Tromsø: Universitetsforlaget, 1989, pp. 311-329.
    • “Så underleg, Borisovitsj!”, i Vinduet 2/1988, Oslo: Gyldendal, 1988, pp. 29-31.
    • Ordkunst som teikn - frå Sjklovskij til Kristeva. Semiotiske emne i teori og analyse, kritikk og polemikk, Litteraturvitskapleg institutt, Universitetet i Bergen, Bergen, 1987 (xiv + 331 s.).
    • Thomas A. Sebeok: “Om teiknlæra”, scholarly transl. by Lars Sætre. [“The Doctrine of Signs (1986)”]. In: Livsteikn, No. 3, Jan. 1987, Bergen: Norwegian Association for Semiotic Studies, 1987, pp. 164-180.
    • “Språk, subjekt, kreativitet. Ei ‘post-strukturalistisk’ referanseramme”, i Mæhle/Mork (red.), Norsk Litterær Årbok 1985, Oslo: Det Norske Samlaget, 1985, pp. 57-63.
    • “Skrifta på veggen. Begjær og død i Bleikeplassen av Tarjei Vesaas”, i Mæhle/Mork (red.), Norsk Litterær Årbok 1985, Oslo: Det Norske Samlaget, 1985, pp. 64-81.
    • Hans Georg Gadamer: “Om diktekunstens bidrag ved søkinga etter sanning”, scholarly transl. by Lars Sætre. [“Über den Beitrag der Dichtkunst bei der Suche nach der Wahrheit (1971/1977)”.] In: Hermeneutikk og litteratur, eds. Kittang, Atle, and Asbjørn Aarseth, Bergen: Universitetsforlaget/Norwegian University Press, Oslo-Bergen-Tromsø, 1979, pp. 110-119.

    December 2018