Evalueringer

 

Tenkning og skrift.

Om forskning, kunnskapsutvikling,

utforming og avhandlingssprŒk i PhD-prosjektarbeidet,

PhD-forskerutdanningskurs

arrangert ved UiB av TBLR/Bergen

8. og 9. desember 2011.

 

 

PŒ henstillingen til kursdeltakerne om evalueringer, er det pr 8. januar 2012 innkommet f¿lgende svar:

 

 

--- Min evaluering (kort oppsummert): Vellykket skrive- og tenkekurs. Tror alle kjente seg igjen i Anders Johansens analyse og beskrivelse av hvordan forskning innenfor fortolkningsvitenskapene faktisk foregŒr. Papersesjonen fungerte ogsŒ bra. Ellers god mat og hyggelige lunsjer.

Og et forslag til mulig emnefokus for fremtidige kurs: Hva med noe sŒnt som "arven etter poststruktralismen/postmodernismen", "poststrukturalismen: 20 Œr senere" eller noe i den retning? Jeg kommer ikke noen pregnant tittel, men jeg kunne tenke meg et kurs som fokuserer hvordan poststrukturalistiske teoretikere brukes og kan brukes innenfor forskning i humaniora i dag. Mange som tar doktorgrad i dag har den akademiske grunnutdannelsen sin fra en tid da poststrukturalistisk teori hadde en mye sterkere (og mindre problematisk) posisjon enn den type teori har i dag etter kritikk og angrep fra flere hold. Og da kan det v¾re greit Œ tenke litt h¿yt omkring og diskutere hvilke utfordringer, problemer og fordeler det kan inneb¾re Œ bruke poststrukturalistiske teoretikere i dagens akademiske klima. Jeg kunne i hvert fall tenke meg et slikt kurs.

 

--- Jeg vil gjerne takke for et givende seminar i Bergen 8. - 9.

desember. Det er f¿rste gang jeg legger frem tekst et slikt seminar,

og derfor satte jeg ekstra pris den vennlige og konstruktive

atmosf¾ren. Det var verdifullt Œ respons fra deltakere med variert

fagbakgrunn.